ایران نیوز

ساخت وبلاگ

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، کرم‌الله حسینی اظهار کرد: وضعیت تصادفات در حوزه درون شهری بحمدالله نسبت به سال گذشته از بیست و پنجم تا بیست و هشتم کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: استان قم در مدت مذکور در تصادفات خسارتی و در تصادفات جرحی و فوتی کاهش چشمگیر داشته و خوشبختانه تلفات انسانی نیز 100 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان قم به کاهش تخلفات رانندگی اشاره کرد و افزود: افزایش هزینه جرائم رانندگی و آغاز زودهنگام تعطیلات نوروز در این امر موثر بوده است.

حسینی گفت: تاکنون در سطح شهر ترافیک آنچنانی نداشتیم جز در محدوده حرم مطهر و خیابان صفاییه که مدیریت شد و هیچ گزارشی مبنی بر نگرانی مردم وجود نداشته است.

وی گفت: برای تحویل سال محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی قم شامل میدان جانبازان به سمت حرم مطهر، تقاطع شهدا، تقاطع حجتیه، میدان روح الله، سه راه بازار و چهار راه بازار اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان قم در پایان تأکید کرد: به غیر از محدودیت‌هایی که اعلام شد، برای لحظه تحویل سال در مکان‌های توقف ممنوع پارک خودروها مشکلی ندارند، اما اگر خودرویی به صورت دوبله پارک شده باشد، چراکه سد معبر محسوب می‌شود اعمال قانون خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ذ

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/X4RGN1

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 166 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:30

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی، جواد وحدتی‌فرد درباره برنامه‌های کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی افزود: دستگاه‌های عضو کمیته حمل و نقل، همه امکانات و ظرفیت‌ها‌ی خود را آماده کرده‌اند و پیش بینی رشد 10 درصدی در بخش حمل و نقل جاده‌ای، 10 درصد در بخش ریلی، پنج درصد در بخش هوایی، 10 درصد در اتوبوسرانی داخل شهر مشهد و سه درصد در تاکسیرانی مشهد انجام شده و متناسب با آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 31 مجتمع خدمات رفاهی در طول جاده‌های استان و 38 پایانه و مراکز تجمعی مسافر در خراسان رضوی وجود دارد که از دی ماه تاکنون بازدید شده و آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی گفت: در بروشورهای متعددی که در سطح استان توزیع می‌شود، درباره مکان مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی و نیز شماره تماس‌‌های مسئول نمایندگی‌های امداد خودرو اطلاع رسانی شده است و در این باره با پنج مرکز امداد خودرو برای استقرار در طول جاده‌ها قرارداد منعقد کرده‌ایم.

وی افزود: از 9 شهر داخل استان و هشت استان بیشترین تقاضای سفر به مشهد  را دارند و برآوردمان این است که جمعه ششم فروردین ماه 95 اوج تقاضا برای بازگشت زائران باشد که تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شده است.

وحدتی‌فرد ادامه داد: هیچ مشکل خاصی برای بازگشت مسافران نوروزی از مشهد مقدس و تهیه بلیت وجود ندارد.

این مسئول با تأکید بر انجام سفرهای برنامه‌ریزی شده از مسافران نورزی خواست تا قبل از آغاز سفر، بلیت بازگشت خود را تهیه کنند.

انتهای پیام/3268/ذ

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/HW18C9

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 159 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:30

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هرچند سال‌هاست که عالم روزنامه و روزنامه‌نگاری تنها به سیاست و سیاسیون و خبرهای آن محدود نمی‌شود و حتی در برخی تعاریف جدیدتر مانند روزنامه‌نگاری شهروندی و «خبر» را مردم دانستن، وارد تعاریف رسمی حوزه ارتباطات شده اما به‌هرروی قابل‌انکار نیست که تولد خبر و خبرنویسی همزاد رشد سیاست‌ورزی در معنای مدرن و مشارکت عموم مردم در سیاست بوده است که در فضای غیرمردمسالارانه، انتشار اخبار برای آگاهی مردمان عادی معنایی ندارد.

با این اوصاف واضح است که روزنامه و خبرنویسی و خبرنگاری را حتی در زیرشاخه‌های فرهنگی و هنری نیز باید فعالیتی در حوزه سیاسی توصیف کرد و هم از این روست که از سال‌ها پیش‌تر در سنتی نانوشته در ایام تعطیلات نوروز در ایران روزنامه چاپ نمی‌شود و اگرچه در این حوزه خبرگزاری‌ها همچنان به کار خبررسانی ادامه می‌دهند و برخی نشریات نیز در سالیان اخیر اقدام به چاپ می‌کنند اما کار در این ایام به سبب نوع رویکرد مخاطبان چندان جدی نیست و حتی اگر اتفاقات مهم سیاسی افتاده بیشتر پس از نوروز بازخورد پیداکرده و معدود مطالب منتشره بیشتر بر مدار گردشگری و سیاحت و زیارت می‌گردد و از منظری می‌توان این موضوع را مثبت نیز ارزیابی کرد که در ایران نوروز سیاسی نیست و در ایامی چند، مردمان از هر گرایش و سلیقه سیاسی اخبار چه گفت و چه کرد مبتنی بر ارزش «شهرت» را رها کرده و رسته از بستگی و دستگی و فراتر از عقل ابزاری و معاش، در کلیت هستی و عمر درنگ کنند.

به‌واقع انسان مسلمان ایرانی باید آگاه به مسائل روز و همواره هوشیار باشد اما بنابر آموزه‌های دینی ما همین فرد مسلمان بهره‌مند از تعالیم اهل‌بیت، باید ساعاتی را به خلوت با خود و خدای خود اختصاص داده، به غور درون و سیر آفاق‌وانفس بپردازد و در اصطلاح از خودشناسی به خداشناسی پل زند.

از این منظر سفر رفتن و ایجاد تغییر و میهمانی رفتن و میهمان داشتن و دورهم بودن و پرهیز از انجام کارهای رسمی در مقاطعی چند، بسیار توصیه‌شده و گویی ایرانی مسلمان تأکید می‌کند که اگرچه همواره هوشیار و حاضر در صحنه است اما تمام دنیا و هستی را خلاصه در افکار و امیال اجتماعی ندانسته، خانواده و خلوت درون را نیز برای رشد و تعالی خود به‌غایت مهم می‌پندارد و این همان تفاوتی است که حتی سیاسیون و نخبگان فرهنگی ما نیز در ایام نوروز مطالعات متفاوت انجام می‌دهند و سعی می‌کنند تغییری در ذائقه فرهنگی و فکری خویش به وجود آورند که بزرگان و تاریخ‌سازان ما از حضرت امام (ره) تا مقام معظم رهبری در عین مشی سیاسی و انقلابی و آگاهی کامل از مقتضیات زمان، بر شعر و ادب و عرفان و هنر نیز احاطه داشته و نظرات تخصصی آنها در این حوزه‌ها مؤید مطالعات مستمر در اوقات متصل است.

«سفر» در آموزه‌های اسلامی درست بر همین معنا استوار شده و سیر در جهان آفاق‌وانفس و نگرش احوال امم و اقوام برای تفکر و تأمل و تدبر در آیات الهی مدنظر شارع مقدس بوده چنانکه در سوره مبارکه فصلت ذکرشده «سنریهم آیاتنا فی الافاق وفی انفسهم حتی یتبین لهم انه الحق» و بدون شک چنین هدف متعالی نه از «جلوت» که از «خلوت» درون فرد مسلمان عبور می‌کند و بسیار شنیده‌ایم که صلحا و علمای اعلام و حتی نخبگان معاصر ما افرادی بوده‌اند که برای خلوت خود احترام و ارزش فراوان قائل بوده، ضمن زیستن در کنار اجتماع و درک شرایط روز، همواره فرصتی برای بازگشت به خلوت خلاقه خویش یافته‌اند.

با این اوصاف شاید بتوان شیراز سومین حرم اهل‌بیت، شهر پررمز و راز و خلوتگه حافظ و سعدی را از منظرگهی دیگر، شهری مناسب برای سفری چنین و بازیافتن خلوت درون و سیر در آفاق‌وانفس، ضمن حضور در جمع دانست و هموطنان فرهیخته را فراخواند تا با حضور در فضای این شهر ادبی و فرهنگی، دمی در خلوتگه راز حافظ و سعدی و ملاصدرا و بارگاه معنوی و آرام‌بخش احمد بن موسی شاهچراغ (ع) تنفس کنند و از باغ‌های زیبا و خیال‌انگیز و محورهای تاریخی این شهر برای اهداف سیاحتی و زیارتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/76001/ذ40

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/80DDRG

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 152 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:30

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، ارسلان زارع بعد از ظهر امروز در بازدید از اماکن گردشگری دشتستان اظهار داشت: دشتستان بزرگترین شهرستان استان بوشهر از نظر وسعت است و خدمات‌رسانی به مردم این شهرستان از اولویت‌های مسئولان است.

وی افزود: کیفیت بخشیدن به خدمات به ویژه در مناطق روستایی و دوردست از برنامه‌های مدیران شهرستان است و در سال 94 شاهد ارائه بیشترین و با کیفیت‌ترین خدمات به جامعه هدف بوده‌ایم که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: برای تعطیلات نوروز، برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده‌ایم و در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان دشتستان، مراسم استقبال از مهمانان و گردشگران نوروزی انجام می‌شود.

زارع از برگزاری آیین استقبال از مهمانان نوروزی در 9 شهر دشتستان خبر داد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، مراسم استقبال از مهمانان نوروزی در شهرهای برازجان، آبپخش، سعدآباد، شبانکاره، وحدتیه، دالکی، کلمه، ارم و بوشکان برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: تمهیدات لازم برای اسکان مهمانان نوروزی و ارائه خدمات به گردشگران اندیشیده شده و به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که رضایتمندی مسافران حاصل شود.

فرماندار دشتستان گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرها و روستاهای مختلف دشتستان مورد تاکید ستاد تسهیلات سفر دشتستان قرار دارد و افرادی به عنوان راهنما برای این امر مهم مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/2451/ع20

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/OK50O2

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 169 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:15

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان، احمدرضا مصور اظهار کرد: شب گذشته 16 هزار و 195 مسافر در محل‌های اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اسکان یافته‌اند.

وی افزود: شب گذشته 10 هزار و 500 نفر در هتل‌ها و میهمان‌پذیرها، 3 هزار و 31 نفر در مدارس آموزش و پرورش، یک هزار و 799 نفر در منازل استیجاری، 60 نفر در خوابگاه‌ها و 805 نفر در کمپ باغ فدک مستقر شده‌اند.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اولویت اول اسکان مسافران را هتل‌ها و مهمانپذیرها دانست و تصریح کرد: پس از هتل‌ها و میهمان‌پذیرها، منازل استیجاری، مدارس آموزش و پرورش، خوابگاه‌های دانشجویی و در نهایت باغ فدک برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

مصور با اشاره به اینکه امسال 6 نقطه برای ستاد هدایت مسافران نوروزی در نظر گرفته شده، اظهار داشت: ستاد معلم، پارک مادر و کاوه در محور شمال اصفهان، ستاد استقلال در محور شمال غرب، ستاد نهم دی در جنوب غرب اصفهان، ستاد بهارستان در محور جنوب، ستاد امام رضا (ع) در محور شرق و ستاد غرب در خیابان آتشگاه آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی اصفهان است.

انتهای پیام/3212/ط

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/OK50O1

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 143 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:15

محمود باقری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه مسافران و میهمانان نوروزی سفر خود را به مقصد کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: پیش‌بینی حضور گسترده مهمانان نوروزی را در استان خواهیم داشت.

وی گفت: طبق آماری که داریم تاکنون تعداد 30 هزار نفر در استان اسکان یافته‌اند که بیشترین آن‌ها با 17 هزار نفر مربوط به شهرستان گچساران بوده است.

مدیرکل گردشگری استان بیان کرد: بیشترین بازدید و حضور مسافران نوروزی مربوط به زوار حرم مطهر حضرت بی‌بی‌حکیمه (س) بوده است.

باقری به آمادگی خانه‌های مسافر در شهرستان‌های بویراحمد و دنا اشاره کرد و گفت: تعداد 100 خانه مسافر تاکنون آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی در این دو شهرستان هستند.

این مسئول در ادامه اظهارات خود به افتتاح غرفه‌های صنایع دستی و سوغات‌ محلی در ورودی شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در تعداد بیش از 70 غرفه در سطح شهرستان‌های استان، علاوه بر سوغات و صنایع دستی، نقشه‌ها و سی‌دی‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به مسافران و گردشگران اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های مختلف تعامل خوبی برای بهترین خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی را دارند، افزود: امسال خدمات بهتر و باکیفیت‌تری نسبت به سال قبل به مسافران نوروزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/2571/ط20

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/5BU6WE

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 164 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:15

قاسم صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز اظهار داشت: در لحظه تحویل سال با یاد شهدا و امام شهدا سال را آغاز کنیم و ولی‌نعمتان را از یاد نبریم و یادآور شویم که امروز هرچه داریم از برکت نام مقدس شهیدان و خمینی کبیر (ره) است.

وی افزود: شهدا فرشتگانی بودند که خرمن افکار پلید دشمنان را آتش‌باران کردند و آغاز کردن سال نو با یاد شهدا و امام شهدا باز کردن دروازه معنویت و خوبی‌ها و ترویج باورهای آسمانی است.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران حاجی‌آباد با تاکید بر اهمیت مهرورزی و دلجویی از خانواده‌های شهدا تصریح کرد: امروز باید خانواده شهدا مورد تکریم بیشتر همگان قرار گیرند و قدردان خانواده‌های معظم شهدا باشیم چراکه فرزندان آنان تمام زندگی ما را بهاری کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب همیشه درصدد تضعیف جایگاه شهید و شهادت بودند، ادامه داد: به برکت خون مقدس این کبوترهای خونین بال، دشمنان همیشه با شکست مواجه شدند و نتوانستند به اهداف باطل‌شان برسند.

این مسئول با تبریک فرارسیدن سال نو به خانواده‌های معظم شاهد، جانبازان، ایثارگران و مردم خاطر نشان ساخت: امیدواریم پیام‌های گهربار مقام معظم رهبری در شروع تحویل سال، سرلوحه مردم و دولت‌مردان قرار گیرد تا شاهد ایرانی آبادتر از گذشته شویم.

انتهای پیام/3264/ر20/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/5CARD9

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 169 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 8:31

علی‌اصغر جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد با بیان اینکه شهرستان حاجی‌آباد که در ورودی دروازه شمالی هرمزگان قرار دارد، دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منحصربه‌فرد و موقعیت خاص جغرافیائی در استان است،
اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود 700 هزار مسافر نوروزی از مناطق مختلف حاجی‌آباد دیدن کنند و این ایام بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ بومی و دستاوردهای مردم منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات نوروزی آمادگی کامل دارد تا از میهمانان و گردشگران نوروزی استقبال کند، افزود: همه کمیته‌های ستاد در صدد هستند به بهترین نحو ممکن و با ایجاد فضایی امن، خاطره خوشی را در اذهان عمومی شهروندانی که قصد تردد از این مسیر دارند را ایجاد کند.

فرماندار حاجی‌آباد وجود جاذبه‌های گردشگری و توریستی و محصول خاص خرمای پیارم این منطقه را از قابلیت‌های شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: آبشار زیبای تزرج، چشمه آبگرم سبزپوشان و منطقه خوش آب و هوای تیدر شهرت خاص این منطقه است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از این مناطق بکر دیدن می‌کنند.

جهانگیری در پایان با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای اسکان مسافران و تامین بهداشت محیط نیز اندیشیده شده است، خاطر نشان ساخت: امیدواریم با همدلی و همکاری مسافران و هموطنان و با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به دیگران در بهار نوروزی امسال بتوانیم بهترین نشاط را برای هموطنانمان به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام/3264/ر20/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/KK3UQG

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 172 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 8:31

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به همراه مدیرکل کمیته امداد استان، مدیرکل صداوسیمای استان، مدیرکل جهاد کشاورزی، مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری و رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی از گروه‌های جهادی رضوان و امام حسن‌مجتبی (ع) در نهبندان بازدید کردند.

سید هاشم غیاثی در این بازدید با گروه جهادی رضوان در روستای سیل‌بند همند، گروه عمرانی رضوان در روستای چاه‌عباس، گروه پزشکی رضوان در روستای شند معصومه، گروه جهادی امام حسن‌مجتبی (ع) روستای چاهشند وگروه عمرانی امام حسن‌مجتبی‌ (ع) در روستای محمدآباد دغال شهرستان نهبندان دیدار کرد و از نزدیک در جریان خدمت‌رسانی آنها در مناطق محروم قرار گرفت. وی همچنین در دیدار با عشایر شهرستان نهبندان از نزدیک با مشکلات روستاییان آشنا شد.

دانشجویانی از دانشگاه‌های تهران بهترین لحظات زندگی را برای گذراندن در دورترین منطقه کشور و روستاهایی که پنج یا 10کیلومتر با مرز فاصله داشت انتخاب کرده بودند.

ادعای دانشجویان در خدمت‌رسانی به محرومان آن‌قدر پایین بود که حتی اجازه عکس انداختن توسط عکاسان خبری استان را نمی‌دادند.

نداشتن شناسنامه، بیکاری و نداشتن امکانات ورزشی عمده مشکلات اهالی روستاهای همند، محمدآباد دغال، چاهشند، شند معصومه و چاه عباس نهبندان بود که روستاییان این مشکلات را مطرح کردند.

یکی از اهالی روستای شند معصومه به خبرنگار فارس گفت: نداشتن شناسنامه سبب شده است درسم را در پایه هفتم رها کنم چراکه مدیران مدرسه به بهانه نداشتن شناسنامه به من متلک می‌گفتند.

وی با بیان اینکه داشتن هویت حق ما است، ادامه داد: حدود 50 نفر از اهالی روستا با نداشتن شناسنامه روبه‌رو هستند و امیدوارم هرکسی به هر نحوی می‌تواند این مشکل را حل کند.

احمد چهشک یکی دیگر از اهالی روستای شند معصومه بود که به خبرنگار فارس گفت: از ابتدای انقلاب پیگیر داشتن شناسنامه بودیم اما همچنان با گذشت حدود 40 سال به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی با بیان اینکه نداشتن شناسنامه سبب عدم گرفتن یارانه شده است، تصریح کرد: به دلیل نداشتن تابعیت نتوانستم در مکانی استخدام شوم.

مریم کریمی یکی از اعضای بسیج جامعه پزشکی نیز افزود: مسئولان باید بدانند مردمی در چنین روستاهای محرومی هستند که با سختی روبه‌رو می‌شوند بنابراین مسئولان باید اردوهای جهادی را حمایت و همیاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیت برای حضور در این مکان، امام زمانی (عج) است بنابراین اجر خود را تنها از امام زمان (عج) می‌خواهیم.

مسئول بخش بهداشت و درمان اردوی جهادی امام حسن‌مجتبی (ع) نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس، اذعان داشت: باید با همکاری سازمان بسیج سازندگی مناطق محروم تحت حمایت پزشکی قرار بگیرد و خانه‌های بهداشت نیز تجهیز شوند.

فرشته برزگری تصریح کرد: نگاه همه برای کمک به تجهیز خانه‌های بهداشت و پوشش خدمات بهداشتی در مناطق محروم به مجمع خیرین سلامت دوخته شده است.

وی بیشترین مراجعات در روستاها به بسیج جامعه پزشکی را به علت مشکلات دهان و دندان، گوارش و فشارخون دانست و ادامه داد: بسیاری از افراد در روستاهای محروم به علت کمبود چند ویتامین در بدن با سوءتغذیه روبه‌رو هستند.

برزگری با بیان اینکه عدم دسترسی به موقع به پزشک در روستا یکی از مشکلات اهالی روستاها است، اظهار داشت: امیدواریم طبق مساعدت بسیج جامعه پزشکی مشکلات بعضی از مناطق محروم در سال 95 حل شود.

همچنین وی اعطای سلامتی را برای اعضای بسیج جامعه پزشکی جزو اولویت‌های سفره هفت‌سین در ایام نوروز دانست.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در بازدید از گروه‌های جهادی در شهرستان نهبندان، گفت: اگر امروز حکومت‌ ولایی 37 سال از عمر پربرکت خود را پشت سر گذاشته است به واسطه همین مجاهدت‌ها و روحیه جهادی است.

سید هاشم غیاثی افزود: حضور بسیجیان در این برهه از فضای کشور و ایجاد شور و نشاط در مناطق محروم مجاهدت است و این مجاهدت کمتر از جهاد دوران دفاع مقدس و جهاد سخت نیست.

وی با بیان اینکه در طول سال فعالیت گروه‌های بومی استان در مناطق محروم جاری است، خاطرنشان کرد: اقدامات گروه‌های جهادی صدقه جاریه است و این به دلیل خودشناسی و خودسازی این گروه‌ها است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزو استان‌های تحت حمایت قرارگاه قرب کوثر قرار گرفته است، متذکر شد: امیدواریم سال آینده پروژه‌های جهادی خراسان جنوبی مورد حمایت قرارگاه قرب کوثر قرار بگیرد.

انتهای پیام/69034/ر20/

با کلیک اینجا هم‌اکنون عضو شبکه «فارس خراسان‌جنوبی» در تلگرام شوید.

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/DDDM14

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 223 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 6:13

به گزارش خبرگزاری فارس از زیرکوه، شهرستان زیرکوه یکی از شهرستان‌های مرزی استان خراسان جنوبی است که با وسعتی معادل 8 هزار کیلومتر مربع در شمال شرق استان قرار گرفته و به لحاظ جاذبه‌های گردشگری، پتانسیل‌ها و استعدادهای خاص و منحصربه‌‌فردی که دارد به سرزمین طبیعت رنگارنگ و دیار چهار فصل مشهور است.

اگر چه در جای‌جای این شهرستان زیبا جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و تاریخی به چشم می‌خورد، اما بخش مرکزی این شهرستان آثار تاریخی و طبیعی منحصربه‌فردی دارد که اکثر آن‌ها در یک مسیر دسترسی برای گردشگران قرار دارد.

تپه‌های شقایق حاجی‌آباد (کافرتگ)

در فاصله 5 کیلومتری جنوب شهر حاجی‌آباد تپه‌های زیبایی وجود دارد که همه ساله در ایام عید به سبب طبیعت زیبا و بی‌نظیر گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند.

همه ساله از اوایل فروردین تا اواسط اردیبهشت رویش شقایق‌های بی‌شمار و گل‌ها و گیاهان رنگارنگ طبیعتی جذاب در دل این تپه‌ها خلق می‌کند که دیدنش خالی از لطف نیست و البته هر بیننده‌ای را مجذوب قدرت نقاش چیره دست طبیعت می‌کند.

لاله‌های سرخ اردکول

روستای زیبای اردکول واقع در 15 کیلومتری جنوب مرکز شهرستان زیرکوه به علت رویش گل‌های بی‌نظیر لاله به سرزمین لاله‌های سرخ مشهور است. لاله‌هایی که رویش آن‌ها در فصل بهار چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و گردشگران زیادی را به این روستا می‌کشاند.

داشتن مناظر طبیعی از جمله قرار گرفتن در دامنه کوه‌های سر به فلک کشیده و مرتفع، آب گوارا و شیرین، باغ‎‌زارهای زیبا و بی‌نظیر به این روستا زیبایی خاصی بخشیده است که می‎تواند به عنوان عاملی برای جذب گردشگران محسوب شود.

بیشه محمدآباد

روستای محمدآباد در فاصله 20 کیلومتری شهر حاجی‌آباد قرار دارد، این روستا از لحاظ موقعیت جغرافیایی جزو روستاهای جالب و دیدنی منطقه با طبیعتی بسیار زیبا است.  وجود کوه‌های سر به فلک کشیده در غرب و تپه‌های ماسه‌ای بزرگ در شرق روستا سبب شده تا این روستا طبیعتی خاص و جالب داشته باشد.

وجود آب بسیار فراوان که از دل کوه بیرون می‌آید سبب خلق طبیعتی بسیار زیبا در دامنه کوه محمدآباد گردیده که همه روزه پذیرای مهمانان زیادی از نقاط مختلف منطقه و حتی شهرستان می‌باشد.

بیشه محمدآباد که برگرفته از وجود درختان بی‌شمار در دامنة کوه بوده در فاصله 3 کیلومتری روستای محمدآباد قرار دارد، به علت روییدن درخت چناری عظیم در کنار چشمه به آن پای چنار هم می‌گویند.

طبیعت زیبای بیشه در چند سال اخیر به علت قهر طبیعت و وجود خشکسالی‌های پی‌در‌‌پی آن طراوت و زیبایی سالیان گذشته را از دست داده ولی همچنان از تفریحگاه‌های جذاب و پر مشتری منطقه محسوب می‌شود.

دشت لاله آهنگران

اگر چه آوازه دره زیبای آهنگران به گوش بسیاری از گردشگران شهرستان زیرکوه خورده باشد اما این روزها و از اوایل فروردین خودنمایی لاله‌های رنگارنگ در پایین دست روستای آهنگران طبیعتی را خلق می‌کند که دیدنش هر بیننده‌ای را انگشت به دهان می‌کند.

دشت لاله آهنگران که یکی از سکونت‌گاه‌های آهوی زیبای این منطقه است همه ساله خصوصا در اوایل فروردین مملو از گل‌های زیبا و رنگارنگ لاله است و گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

همجواری این طبیعت زیبا با کویر زیبای همت‌آباد یکی از مزایای بزرگ این دشت زیباست که می‌تواند برای گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

کویر زیبای همت‌آباد

کویر همت‌آباد در 60 کیلومتری شهرستان زیرکوه و در نزدیکی روستای همت‌آباد خواجه قرار دارد، کویر بکر همت‌آباد یکی از غنی‌ترین و فعالترین زیست بوم‌های بیابانی از نظر پوشش و تنوع گیاهی و جانوری در ایران است.

کویر همت‌آباد شاید برای بسیاری از ایرانیان ناشناخته باشد اما آوازه آن به آن سوی مرزها رسیده است و برخی از گردشگران خارجی برای دیدن «گربه شنی» حاضر به پرداخت هزینه به جوانان روستای همت‌آباد هستند.

بهار کویر از نیمه اسفند آغاز می‌شود و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد، در این دو ماه زیباترین مناظر طبیعت در خشک‌ترین مناطق دنیا ایجاد می‌شود به گونه‌ای که هر بیننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد.

کویر همت‌آباد مامن جانوران نایاب کویری و فعال‌ترین اکوسیستم بیابانی کشور است، این منطقه زیستگاه مناسبی برای زمستان گذرانی پرندگان و وجود پرندگان زیبای بسیاری به ویژه زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، کبک، تیهو و جانورانی از قبیل گربه شنی، روباه شنی، کفتار، گرگ، تشی، خرگوش و ... است.

دره سرسبز تجنود

دره زیبا و سرسبز تجنود در شهرستان زیرکوه یکی از جاذبه‌های زیبای خدادادی و بهشت گردشگران در استان خراسان جنوبی است که در فصل بهار و تابستان هر سال میزبان مسافران زیادی است.

وجود رشته کوه‌های عظیم و مرتفع در دل خود جلوه‌هایی از زیبایی را به تصویر کشیده است، جلوه‌هایی که دیدنش علاوه بر پی‌بردن به قدرت و عظمت خداوند، روح و روان انسان را صیقل می‌دهد.

در همسایگی کویر سوزان همت‌آباد زیرکوه و در فاصله کمتر از پنج کیلومتر یکی از معجزات خداوند در زمین به وقوع پیوسته است، دره‌ای سرسبز و زیبا با رودخانه‌ای جاری و درختانی عظیم که به بهشت گردشگران در استان خراسان جنوبی شهرت یافته است.

دره تجنود در فاصله 70 کیلومتری جنوب شرق مرکز شهرستان زیرکوه و در مجاورت روستای قدیمی تجنود قرار دارد، وقتی پای در دره تجنود می‌گذاری در دو سوی دره باغ‌هایی وجود دارند که انواع میوه از زردآلو گرفته تا عناب و زرشک در آن به چشم می‌خورد همچنین نسبت به فصلی که پای بگذاری سرشار از  زیبایی، شکوفه، سرسبزی و یا رنگ زیبای زرد پاییزی است.

بند تاریخی تجنود

بند تاریخی تجنود در فاصله حدود 2 کیلومتری شمال غرب روستای تجنود قرار دارد، این بنا با مصالح سنگ و ملات ساروج بنا شده است.

طول تاج این بند 26 متر، عرض تاج 5.5 متر و ارتفاع آن از پایین‌ترین نقطه رودخانه 14 متر است، قسمت پایین بند در دوره‌های معاصر تخریب شده و این امر سبب شده آب در پشت بند جمع نشود، این بنا در اواخر دوره قاجار و به دستور ابراهیم‌خان شوکت‌الملک، حاکم وقت منطقه ساخته شده است.

علاوه بر ارزش تاریخی و سلامت نسبی، این بنا به لحاظ طبیعی نیز در منطقه‌ای بکر و دارای جذابیت‌های فراوان واقع شده که در صورت تعمیر و احیاء بند، به منطقه گردشگری و تفرجگاه مناسبی تبدیل خواهد شد.

شناسایی 220 اثر تاریخی زیرکوه برای ثبت در آثار ملی

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زیرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: تعداد 25 اثر تاریخی شهرستان زیرکوه در فهرست آثار ملی ثبت شده است و تعداد 220 اثر شناسایی و کار تشکیل پرونده در اداره‌کل میراث فرهنگی انجام شده که امید است به زودی شاهد ثبت این آثار خواهیم بود.

حسین سروش، زیرکوه را یک شهرستان با قدمت تاریخی دانست و خاطرنشان کرد: اماکن زیارتی متعددی در شهرستان وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مزار نور پیشبر، مزار سعدالله شاهرخت، کلاته مزار و مزار چهار گنبد افین نام برد که مزار چهار گنبد افین از آثار ثبت شده این اداره است.

وی با بیان اینکه کویر بکر همت‌آباد و دره سرسبز تجنود از مهمترین نقاط گردشگری این شهرستان است، تصریح کرد:  قرار گرفتن این دو اقلیم متفاوت آب و هوایی در فاصله کمتر از 10 کیلومتر کویر همت‌آباد را نسبت به سایر کویرهای استان متمایز می‌کند.

سروش افزود: دشت لاله آهنگران، تپه‌های شقایق کافر تگ، روستای هدف گردشگری افین، روستای سرسبز آبیز، باغستان زهان و روستای اردکول از دیگر مناطق شاخص گردشگری شهرستان زیرکوه است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زیرکوه با بیان اینکه در سال 94 تعداد پنج درخت تاریخی شهرستان زیرکوه در فهرست آثار ملی و طبیعی ثبت شد، خاطرنشان کرد: امید است در بهار امسال با توجه به بارندگی‌های اخیر شاهد دشت لاله و شقایق زیرکوه باشیم و بتوانیم این دو دشت را به ثبت آثار طبیعی برسانیم.

وی گفت: از همه هموطنان عزیز دعوت می‌کنم از مناطق بکر و دیدنی شهرستان زیرکوه دیدن کنند و تعطیلات عید نوروز امسال را میهمان مردم مهمان نواز و عشایر غیور زیرکوه باشند.

....................................

گزارش از: علی بیهقی

....................................

انتهای پیام/69031/ر40/

با کلیک اینجا هم‌اکنون عضو شبکه «فارس خراسان‌جنوبی» در تلگرام شوید.

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/CJ102Q

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 186 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 6:13

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا شامگاه جمعه در جشن شکرگزاری حضور حداکثری مردم در انتخابات و قدردانی از تلاش‌های نماینده چهار دوره مردم آمل در جمع اهالی روستای زاغده بخش مرکزی، اظهار کرد: مردم با افتخارآفرینی در انتخابات سبب صلابت و قدرت بیشتر ایران در میادین مختلف جهانی و بین‌المللی شدند.

وی افزود: اگر چه نماینده مردم در خانه ملت دستگاه اداری و نیرو در اختیار ندارد و یک فرد است ولی دفتر ارتباط مردمی دارد و می‌تواند با مردم ارتباط داشته باشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قدرت و پشتوانه نمایندگان مجلس در وزارتخانه‌‎ها و دستگاه‌های دولتی رای مردم، اقبال عمومی و مقبولیت بین مردم حوزه انتخابیه است.

این مسئول با اشاره به اینکه همه مسئولان باید در نظام جمهوری اسلامی با تمام توان بکوشند، گفت: حق مردم‌مان بیشتر از خدمات انجام شده است و باید رفاه و آسایش در همه خانواده‌ها ایجاد شود.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه مردم ایران در انتخابات هفتم اسفند بار دیگر در صحنه و آماده بودند، ادامه داد: شرکت حداکثری در انتخابات و حضور گسترده مردم به اقتدار کشورمان می‌افزاید و زمینه اقتدار بیشتر نظام را مهیا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وزرا و مسئولان وزارتخانه‌ها با پایان انتخابات نمایندگان هر حوزه انتخابیه را بررسی کرده و میزان رای کل و رای ماخوذه را ارزیابی می‌کنند، تصریح کرد: این بررسی‌ها میزان برخورداری نماینده از پایگاه مردمی را نشان می‌دهد.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه خدمات زیادی در سطح روستاها در بخش‌های عمرانی، ورزشی، گازرسانی، طرح هادی، راه و آسفالت معابر صورت گرفته است، ادامه داد: اعضای شورای اسلامی و دهیاران در اجرا و پیشرفت عملیات عمرانی و دیگر پروژه‌ها در روستاها تلاش داشتند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه انسان باید همیشه در تلاش باشد و با حرکت خود از خداوند برکت دریافت کند، اظهار کرد: معتقدم هر نماینده در طول فعالیت چهار ساله خود می‌تواند برای هر سال یک پروژه ملی با اعتبار کشوری جذب کند هر چند نمایندگان مجلس باید کشوری و منطقه‌ای عمل کنند و در سطح کشور صاحب‌نظر باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه برای درخشش نام آمل در عرصه‌های مختلف کشور و شناخته بودن نام آن برای همه افراد تلاش دارم، تصریح کرد: مسئله ایجاد فرودگاه در این شهرستان از مسائل مهمی است که در سال آینده با جدیت پیگیری‌های لازم انجام می‌شود در حالی که هم‌اکنون قسمتی از کارها انجام شده ولی می‌خواهیم مطالعات علمی ایجاد آن آغاز شود.

انتهای پیام/86012/ر/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/R87N2F

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 157 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 6:13

دلاور بزرگ‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده قائم‌شهر، اظهار کرد: هدف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حفظ میراث معنوی است و حمایت از برگزاری جشنواره‌های اینچنینی هم‌ردیف وظایف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بوم‌گردی و گردشگری روستایی از مسائلی است که در سال‌های اخیر در مازندران مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، تصریح کرد: گردشگران به روستاها و ییلاقات مازندران سفر کرده و از فضای ساده و سنتی روستا همراه با جذابیت‌های طبیعی بهره‌ می‌برند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده قائم‌شهر برای معرفی این روستا به گردشگران و همچنین استفاده از فرصت گردشگری این منطقه برگزار می‌شود، افزود: مازندران جذابیت‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری در شهر و همچنین در روستاها دارد که می‌توان با تمرکز بر قابلیت‌های فرهنگی و گردشگری، اقدامات موثری در این حوزه انجام داد.

*شکر سرخ، محور جشنواره توسعه گردشگری ریکنده

عضو شورای اسلامی روستای ریکنده قائم‌شهر نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: شکر سرخ، محصول روستای ریکنده قائم‌شهر است و نیشکر را به‌عنوان محور برگزاری جشنواره توسعه گردشگری این روستا مورد توجه قرار دادیم.

عبدالرزاق هدایتی افزود: در حالی که استحصال نیشکر به‌صورت سنتی، می‌تواند گردشگران بسیاری را به این روستا جذب کند اما امروز بیشتر از وسایل صنعتی استفاده کرده و کم‌تر به سراغ وسایل سنتی فرآوری نیشکر می‌روند.

وی با بیان اینکه در کنار توجه به بخش فرهنگی برگزاری این جشنواره، نگاه اقتصادی هم داریم، تصریح کرد: توجه به اقتصاد گردشگری از دیگر مسائلی است که در برگزار این جشنواره مورد نظر است.

هدایتی با اشاره به اینکه این جشنواره امروز شنبه 29 اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده قائم‌شهر ساعت 14 آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کنند.

به گزارش فارس، روستای ریکنده با جمعیت هفت هزار نفری از توابع دهستان کوهساران در بخش مرکزی قائم‌شهر قرار دارد.

انتهای پیام/86031/ر30/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/JPGDN2

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 155 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 4:30

ابوالفضل اینانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اشتهارد اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای توسعه این شهرستان انجام داد معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان با هدف جذب مسافر و گردشگران است.

وی ادامه داد: شهرستان اشتهارد دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که متأسفانه عدم معرفی این مراکز دیدنی سبب شده است که بسیاری از مسافران و حتی برخی از مردم در این شهرستان نیز از وجود چنین جاذبه‌های اطلاعی نداشته باشند.

فرماندار شهرستان اشتهارد با بیان اینکه با معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌توانیم مسیر توسعه و آبادانی این شهرستان را بهتر از گذشته طی کنیم افزود: افزایش میزان اشتغالزایی و کاهش بیکاری نیز از دیگر مزیت‌های جذب گردشگر و توسعه گردشگری در این شهرستان است.

اینانلو با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری اشتهارد در سال آتی در اولویت ویژه است گفت: لازم است تا مسئولان توجه ویژه و اساسی به این مهم داشته باشند و تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در اشتهارد دو چندان نمایند.

*غار نمکی اشتهارد جاذبه زیبای گردشگری اشتهارد

وی در ادامه سخنان خود به معرفی یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان اشاره کرد و افزود: وجود غار نمکی در اشتهارد به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری آن می‌تواند مورد اهمیت ویژه باشد.

فرماندار اشتهارد عنوان کرد: غار نمکی اشتهارد در شمال منطقه اشتهارد قرار دارد. این غار در یک محیط کاملاً فرسایشی و کویری واقع شده و در نتیجه فرسایش آبی و شسته شدن ماسه و نمک توسط آب باران به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه غار نمکی اشتهارد دارای 3 دهانه است که دهانه اصلی آن در ارتفاع 1220 متری از سطح دریا قرار دارد. این غار نمکی حدود 350 متر طول دارد، بیان داشت: داخل تالارهای آن قندیل‌های زیبای نمکی دیده می‌شود که سبب به وجود آمدن مناظر بدیع و زیبا شده است.

انتهای پیام/2302/ر30/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/V8PDH0

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 169 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 4:30

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، اعتبارنامه عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در انتخابات هفتم اسفند امسال جمعه شب با حضور مسئولان هیئت اجرایی و نظارت اعطا شده است.

این مراسم جمعه شب در ساختمان فرمانداری ویژه آمل در خیابان امام خمینی (ره) برگزار شد که با استقبال مسئولان همراه بود.

اعتبارنامه نماینده مردم آمل در دهمین دوره تشکیل خانه ملت با نظارت وزارت کشور و استانداری مازندران به امضا و مهر 11 عضو هیئت اجرایی و سه عضو اصلی عضو هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان آمل رسید.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا امسال برای چهارمین دوره متوالی به عنوان نماینده مردم آمل در مجلس راهی ساختمان بهارستان شد که در کسب آرا توانست رکورد جالب توجهی را به نام خود ثبت کند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ابتدا با نام‌نویسی 27 نامزد کار خود را آغاز کرد که در نهایت تعداد 10 کاندیدا راهی دور نهایی و تبلیغات شدند.

حضور بیش از 74 درصدی آملی‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و کسب آرا پنج شهر آمل، دابودشت، رینه، گزنک و امامزاده عبدالله نشان از آرای حداکثری داشت که بیش از 40 درصد مردم این شهرستان رای خود را با نوشتن نام عزت‌الله یوسفیان‌ملا به داخل صندوق انداختند.

حوزه انتخابیه آمل دارای 181 هزار و 968 رأی از 348 شعبه اخذ رأی بود که پایان عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده ادوار هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم در دوره دهم به خانه ملت راه یافت.

یوسفیان‌ملا که از نمایندگان تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی است این بار با کسب 84 هزار و 453 رأی راهی بهارستان شد همچنین این وکیل مردم در ساختمان بهارستان پایتخت در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی با اختلاف 51 هزار و 316 رأی از دومین نامزد پیشی گرفته که این فرد چهار دوره از رقبای اصلی یوسفیان‌ملا است.

انتهای پیام/86012/ر30/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/P381IC

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 151 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 4:30

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا جمعه شب در آیین اعطای اعتبارنامه اعضای هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات حوزه انتخابیه آمل به نماینده دهمین دوره مردم در این شهرستان، اظهار کرد: تمام سعی و تلاشم طی 12 سال نمایندگی مردم حوزه انتخابیه آمل در مجلس شورای اسلامی گره‌گشایی از کار آنها و دفاع از حقوقشان بوده است.

وی افزود: مردم این شهرستان با بصیرت، آگاه و کوشا هستند و در هر برهه از زمان با ولایت‌مداری و حضور همیشه در صحنه زبان‌زد بودند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشارکت بیش از 70 درصدی مردم این شهرستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگ زرین دیگری را در تاریخ رقم زد، تصریح کرد: به گزارش مسئولان برگزاری انتخابات، رای‌گیری مردم این شهرستان در هفتم اسفند بدون هیچ تخلف تاثیرگذار در نتیجه شمارش به کار خود پایان داد.

وی با تاکید بر اینکه سعی نکردم در برهه‌ای از زمان خواسته مردم را رو به فراموشی برده و حزب، گروه و تشکیلات را بر مردم ترجیح دهم، اظهار کرد: معتقدم نمایندگان مجلس نباید وامدار حزب و گروهی باشند، خاطر نشان کرد: تاکنون پای میثاق‌نامه هیچ گروه و حزبی را قبل و حین انتخابات امضا نکردم تا نکند روزی وامدارشان شوم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه اگر نماینده‌ای وامدار حزب، گروه خاص یا افراد شاخص شود دیگر نمی‌تواند به زیرساخت‌ها و پیشرفت امور عمرانی بپردازد، خاطرنشان کرد: نباید وکیل مردم در خانه ملت به خواسته تشکیلات و گروه‌ها بله و چشم بگوید.

انتهای پیام/86012/ر20/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/PF928C

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 183 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:27

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی جمعه شب در دیدار نوشاد و نیما عالمیان دو قهرمان پینگ‌پنگ جهان، اعضا دبیرخانه موسسه فرهنگی و ورزشی نوشاد و نیما عالمیان و مسئولان شهرستانی در دفتر امام جمعه بابل، اظهار کرد: تأسیس این موسسه فرصت مناسبی ایجاد کرد که نسل جوان بیشتر با چهره برجسته قهرمانان جهان آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل جدی امروز کشور بی‌همتی است، افزود: کسانی هستند که می‌خواهند زود بیایند و دیر بروند و بدون تلاش و زحمت معروف شوند، با استفاده از دارو سینه و بازوها را فراخ کنند و زحمت نکشیده به اوج برسند و خودنمایی کنند.

امام جمعه بابل خطاب به نوشاد و نیما عالیمان دو قهرمان پینگ‌پنگ جهان، تصریح کرد: اینکه نام شما ماندگار شد به سبب تلاش و همت شما است که 6 ساعت در روز تمرین می‌کنید و برای اعتلای نام کشور سختی به خود راه می‌دهید.

این مسئول با اشاره به اینکه این نسل نیازمند آشنایی با قهرمانان برجسته‌ است، یادآور شد: اگر جوانان امروز قهرمانان را بشناسند به این یقین می‌رسند که کسب موفقیت با شرایط سخت هم، شدنی است و این خودباوری نیاز امروز نسل جوان ما است.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز افراد اسیر زرق و برق رسانه‌ها و فلش دوربین‌ها شدند و سعی دارند بدون تلاش پله‌های ترقی را طی کنند و این حریص شدن جاه و مقام، آفتی است که همت‌ها را ضعیف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به جایگاه قهرمانان به شایستگی ارج داده نمی‌شود، ادامه داد: این بی‌توجهی مربوط به دو قهرمان پینگ‌پنگ نمی‌شود، در کشور ما اگر کسی بخواهد کار تولیدی و فرهنگی انجام دهد دست‌اندازی‌ها و موانع زیادی در مسیر آنها ایجاد می‌کنند تا به نفع آنها باشد، در حالی‌که در کشورهای دیگر همه تلاش می‌کنند تا سبب پیشرفت باشند.

امام جمعه بابل اضافه کرد: یکی از مصداق‌های مهم یک فرد موفق این است که بتواند در این کشور با چنین مشکلاتی پیشرفت کند که اگر چنین اتفاقی بیفتد قادر است قلب‌های همه مردم را به‌سوی خود جذب کند و این تلاش شیرین و ارزشمندی است.

روحانی در پایان گفت: اگرچه راه‌اندازی چنین مرکزی به‌عهده ارگان‌های مرتبط اجرایی است و باید در این سمت و سو اقداماتی انجام دهند اما تلاش دبیرخانه برای شکل‌گیری این موسسه کاری ارزشمند بوده و در هر زمینه‌ای که به ما نیاز باشد اقدام می‌کنیم تا شاهد راه‌اندازی بیشتر چنین مراکزی در سال 95 باشیم.

انتهای پیام/86009/ر30/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/6P9TP4

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 192 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:27

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، احمد منفرد جمعه شب در آیین اعطای اعتبارنامه عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری ویژه این شهرستان، گفت: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آمل با تلاش همه عوامل برگزارکننده اجرایی، نظارت و دیگر مسئولان به شکل مطلوبی پایان یافت.

وی افزود: عوامل زیادی در برگزاری هرچه بهتر انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفند امسال نقش داشتند که باید از آنها قدردانی شود.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه انتخاب عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در خانه ملت برای چهارمین بار متوالی در انتخابات اخیر نتیجه‌ شاخص و جالب توجه بوده است، تصریح کرد: اختلاف بارز انتخاب نماینده مردم آمل توسط آرای ماخوذه با دیگر کاندیداها باعث شده تا همانند این انتخاب در بین استان‌های شمالی کشور، برخی از شهرهای اطراف تهران و شهرهای استان سمنان به چشم نیاید.

این مسئول با اعلام اینکه نماینده مردم آمل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مجموع حدود 182 رأی صحیح این شهرستان تعداد نزدیک به 85 هزار رای را به نام خود ثبت کرد، ادامه داد: این مهم نشان می‌دهد که یوسفیان‌ملا مورد اقبال و توجه مردم بوده و در قلب آنها جای دارد.

منفرد با اشاره به علاقه و محبت مردم آمل نسبت به نماینده چهار دوره این شهرستان در مجلس، گفت: پیگیری، جدیت در کار، با برنامه بودن و رسیدگی به امور مردم محبوبیت را به ثمر می‌آورد.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه رأی حداکثری مردم بار مسئولیت‌ها را سنگین‌تر می‌کند، بیان کرد: اعتماد مردم به نماینده منتخب مردم آمل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که با کار متوالی در سه دوره گذشته مردم حمایت لازم را برای سازندگی و آبادانی شهرشان دارند.

این مسئول با بیان اینکه آمل دارای ظرفیت‌های بالایی است، تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک سیمای شهر نیز دگرگون‌تر از گذشته باشد.

منفرد با اشاره به مهیا شدن زیرساخت‌های لازم در آمل، افزود: آمل از شهرهای شاخصی است که در زمینه گردشگری بیش از 4 میلیون نفر مسافر وارد این شهرستان شدند.

وی با اعلام اینکه نبود زیرساخت‌ها باعث شده تا میزان توقف مسافران در آمل در حد چند ساعت باشد، ادامه داد: اگر بتوانیم میزان اقامت مسافران و گردشگران در ایام نوروز و دیگر روزهای سال در آمل را از چند ساعت به یک روز افزایش دهیم به لحاظ اقتصادی می‌توانیم به دستاورد خوبی برسیم.

منفرد یادآور شد: یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث نیروگاه حرارتی در این شهرستان اعلام آمادگی کرده است که باید شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان بیشتر از گذشته مهیا باشد.

وی با اشاره به وجود توانمندی در مجموعه مدیریتی شهرستان آمل، گفت: با تحقق‌بخشی برنامه‌های مختلف می‌توان در آینده‌ای نزدیک به اهداف توسعه‌ای شهرستان دست یافت.

انتهای پیام/86012/ر30/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/VRBTUC

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 147 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:27

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار کرد: در سالی که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم وضعیت اقتصادی به ویژه حاکم شدن وضعیت رکود بر دغدغه‌ها و مشکلات افزوده است و مردم همچنان نگران اوضاع معیشتی و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه هستند.

وی بیان کرد: این جای خوشحالی نیست که فکر کنیم با تصویب برجام و برخی ارتباطاتی که با غربی‌ها انجام شده وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بهتر خواهد شد، در حالی که اگر در داخل کشور اقدامی برای رفع رکود و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی انجام نشود، هیچ وقت نمی‌توانیم به خواسته‌ها و مطالبات مردم پاسخگو باشیم.

مقدسی افزود: دولت در سال آینده بدون سر دادن شعار باید در عمل به وعده‌های خود عمل کند چرا که بهبود وضعیت معاش و اشتغال خود رفع کننده بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و نابهنجاری‌های فعلی جامعه خواهد بود.

وی به تلخی‌ها و شیرینی‌های سال 1394 نیز اشاره کرد و گفت: یکی از ارزشمندترین کارها مربوط به دیپلماسی موفق ایران در حوزه هسته‌ای و برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بود که برای جامعه ما عزت و افتخار و سربلندی و عزت مداری به ارمغان آورد.

امام جمعه نیر اظهار کرد: در سالی که رو به اتمام است حوادث تلخی همچون حادثه منا کام مردم را تلخ کرد که امیدواریم دیگر شاهد تکرار چنین حوادثی ناگوار به دلیل بی‌تدبیری برخی کشورها نباشیم.

خطیب جمعه نیر نمازگزاران را به انجام کارهای نیک و شایسته در ایام نوروز و دوری از برخی گناه‌ها و معاصی دعوت کرد و گفت: باید فرصت عید نوروز را در راستای تحکیم دوستی‌ها و الفت‌ها قدر بدانیم.

انتهای پیام/62001/آ/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/B1C0CF

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 140 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:55

روزبه رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: کارکنان اورژانس 115 آماده خدمت رسانی به مسافران و هموطنان عزیز در ایام نوروز هستند.

وی گفت: از 25 اسفند تا 14 فروردین سال جدید، کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی در آماده‌باش کامل بوده و آماده خدمت‌رسانی به مسافران و هموطنان عزیز هستند.

رجایی افزود: این مرکز با برپایی 11 ایستگاه سلامت در نقاط مختلف استان برای اجرای برنامه کشوری، ضمن انجام خدمات درمانی در این ایستگاه‌ها، آماده بودن تکنسین‌های اورژانس را به مسافران نشان داده و احساس آرامش قلبی را به هموطنان القا می‌کنند.

وی گفت: بازرسان این مرکز ضمن بازدید از پایگاه‌های اورژانس سلامت، از تکنسین‌های پایگاه نیز تقدیر و تشکر به عمل می‌آورند.

رجایی گفت: این نوروزبانان بی‌نوروز همیشه و در همه ایام در خدمت مردم هستند و نمی‌شود با هیچ چیز مقایسه کرد.

انتهای پیام/60002/ع10

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/PXKNGN

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 148 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:55

حامد ساروی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان آمل، اظهار کرد: نان قوت غالب مردم است و در سفره هر فرد کم‌درآمد از قشر ضعیف و افراد متمول در طول شبانه‌روز وجود دارد.

وی افزود: حق مردم است که از نان مرغوب با کیفیت و مرغوب استفاده کنند و به همین منظور نظارت زیادی بر روی عملکرد نانوایی‌ها وجود دارد.

رئیس اداره غله شهرستان آمل با اشاره به فرا رسیدن سال جدید شمسی و تعطیلات نوروز، تصریح کرد: در تعطیلات نوروز علاوه بر همشهریان، افراد زیادی به عنوان گردشگر و مسافر از استان‌های مختلف از خدمات نانوایی‌ها بهره می‌برند.

این مسئول ادامه داد: همانند سال‌های گذشته تعداد زیادی از نانوایی‌ها و واحدهای خبازی این شهرستان در تعطیلات نوروز به عنوان کشیک فعالیت داشته و به ارائه خدمات می‌پردازند.

ساروی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 440 نانوایی در بخش شهری و روستایی این شهرستان مشغول به ارائه خدمات به مردم هستند، یادآور شد: تعداد 51 نانوایی و واحد خبازی شهری و روستایی به عنوان کشیک در شهرستان آمل برای تعطیلات نوروز فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه 11 نانوایی کشیک در محور هراز و بخش لاریجان مستقر هستند، ادامه داد: این نانوایی‌ها در مسیر روستایی قرار داشته و به پخت نان در ایام تعطیل نوروز می‌پردازند.

رئیس اداره غله شهرستان آمل با اعلام اینکه در مجموع 17 نانوایی بخش روستایی در تعطیلات نوروز کشیک هستند، خاطرنشان کرد: نانوایی‌های کشیک از ساعت 5 تا 9 و 30 دقیقه صبح و از ساعت 17 تا 21 و 30 دقیقه شب به پخت نان می‌پردازند.

این مسئول بیان کرد: نانوایی‌های آزادپز این شهرستان در لیست کشیک نوروزی جای ندارند ولی با توجه به ارائه خدمات در این ایام به فعالیت مشغول می‌شوند.

ساروی با اعلام اینکه تامین آرد مورد نیاز این شهرستان برای پخت نان صورت گرفته است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: قبل از سال جدید آرد مورد نیاز نانوایی‌ها و واحدهای خبازی هم توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه حدود نیمی از نانوایی‌های آمل در مناطق روستایی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: تعداد 12 نانوایی فصلی در آمل فعال بوده که در مناطق ییلاقی برای فصل تابستان و فصول گرم سال پخت دارند.

رئیس اداره غله آمل گفت: تمام دغدغه‌مان پخت نان با کیفیت و تحویل جنس مرغوب به مشتریان است پس برای نظارت بر فعالیت و کیفیت محصولات نانوایی‌ها بازرسی مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/86012/آ ۳۰/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/Y3DFIW

این خبر را به اشتراک بگذارید

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 161 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:55